Fotogalerie
-
Martin Trunda je Mistr České republiky oboru Truhlář
Na výstavišti v Brně proběhlo ve středu 26. 3. 2025 při příležitosti Veletrhu nábytku a interiérového designu MOBITEX finálové kolo 7. ročníku Mistrovství České republiky oboru Truhlář. Soutěž vyhlašuje pro žáky tříletého učebního oboru Truhlář Klastr českých nábytkářů. Hlavním cílem soutěže, organizované Integrovanou střední školou Slavkov u Brna, je podpora, zvyšování kvality a rozšiřování péče o talentované žáky a snaha umožnit jim pravidelně měřit své dovednosti v daném oboru. Soutěž je zařazena do přehlídky „České ručičky“, zaměřené na popularizaci učňovského školství, a splnila i podmínky pro zařazení do programu MŠMT Excelence. Jejím mediálním partnerem je odborný časopis Dřevařský magazín.
Jedná se o soutěž jednotlivců, do jejíhož brněnského finále postoupilo 13 vítězů z jednotlivých krajů ČR, k nimž se přidalo i 6 žáků z pozvaných partnerských škol ze Slovenska, Polska a Maďarska. Záštitu nad finálovým kolem převzalo Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR a další.
Ve finále tentokrát neměla pořádající škola svého zástupce, protože v těžké konkurenci Jihomoravského kraje se jejich žáci museli letos sklonit před vítězným žákem z naší Masarykovy střední školy Letovice. Finalisté měli za úkol vyrobit před návštěvníky veletrhu v daném časovém limitu dětské schůdky, které hodnotila nezávislá komise složená z odborníků z praxe. Podle hodnotící komise se svého úkolu nejlépe zhostil a mistrem ČR v oboru Truhlář se stal žák třetího ročníku oboru truhlář Martin Trunda z Masarykovy střední školy Letovice, na druhé pozici se umístil Lukáš Klézl ze Střední školy technické a zemědělské Nový Jičín, třetí příčku vybojovala Kateřina Dvorská ze Švehlovy střední školy polytechnické Prostějov. Všichni soutěžící obdrželi upomínkové předměty a drobné dárky. Ti nejlepší si odnesli hodnotné ceny.
Martina doprovázel na soutěž učitel odborného výcviku pan Bronislav Janoušek a i touto formou mu děkujeme za profesionální přípravu žáka. Bez nadšení pedagogů a obětování jejich volného času nelze vychovat budoucí odborníky v truhlářském řemeslu, a nejenom v něm.
Těšíme se na další ročník, protože tahle práce dává smysl.
Ing. Marek Chládek
1